"N och jag bakar pizza" eller "Bara två veckor till med N"

Efter en dag full av innebandy (N-vinst med 7-5 och Pixbo-vinst med 7-2) insåg vi att det enda rätta vore att göra hemmalagade pizzor. Överraskande nog förlorade jag klunsen om vem som skulle dra sig mot Ica för inköp. N fick stanna kvar hemmavid och röja i köket.

Nedan ser ni våra kvällspizzor i råformat, som det heter. Vi jobbade väldigt mycket med mozzarella, lufttorkad skinka och oliver. Andra halvan var mer köttig, med fläskfilé som primadonna och gorgonzola som lyxförstärkare. Pizzorna blev mycket goda och avnjöts till SVT:s David Janssons stilfulla reportage från en av ovan nämnda innebandymatcher.

Min pizza
Min pizza. Den blev god.

N:s pizza
N:s pizza. Ryktet säger att även den blev god.



Sedan gjorde vi en pizza till. En gemensam lunchpizza. Dessvärre glömde vi av pizzan. Men den är nog ätbar. De svarta kanterna fick stryka på foten.

Efter pizzaätande hamnade jag i ett paltkomaliknande tillstånd på slafen min. Tog upp mobilen och tackade ja till en lägenhet. Så nu har N och jag som mest två veckor kvar tillsammans. Jag har dock lovat honom att komma över på myskväll hur och när som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0