Heldag med N

I går var en riktigt fin dag, N-sällskapsmässigt sett. Dagen började med ytterligare en gemensam färd till skolan, där vi efter lite logistiska bryderier lyckades knåpa ihop en finfin arbetsgrupp inför kommande veckas arbete.

N funderar över skoluppgift
N funderar på vinklar. Det slutar nog med en smärre maïsvinkel.

N åkte och jobbade, som varje fredagseftermiddag, själv satt jag kvar i skolan och lärde mig bra saker. Vi återförenades hemmavid och N lagade en mustig fläskfiléwok. Till detta dricks med fördel danskt öl, vilket vi gjorde. Vi hade planer på att ta en löprunda, men av dessa något friskusinspirerade tankar blev till slut intet, då nederbörden öste utanför huset.

N förfestar
N undersöker kvällens möjligheter. Någonstans på bordet står en halvkall Carlsberg. En förfest värd namnet.

Lite sent för det egentliga eventet åkte vi så bort mot Andra Långgatan och Kings Head, där tre klasser på skolan väntade på oss. After work var på tapeten och som sig bör satt folket sorterat per klass. Det var skoj, det var stimmigt och det var alkohol i luften. N lyckades sätta fröet till något som blev en enorm diskussion om sex, tjejsex, gruppsex och några lite grövre avarter av detsamma. Roligast var Kristian Luuks fyrmännings minspel när hon fick förklarat för sig hur hon ska göra när hon ska ha tjejsex för första gången.

N mellan damerna
Till vänster har vi Stinsen, i mitten har vi N och till höger ett litet J.

Kvällen avslutades som sig bör. Som den, i sällskapet, äldre och mer erfarne, hade jag bestämt mig för att hoppa allt vad vidaregång heter. Vilket givetvis var ett helt korrekt beslut. Filmfestivalstältet höll på att stänga och när resten av folket gick till Nef drog sig N hemåt. Han drog dessutom med sig LillaJ och vi hade en väldigt rolig timma innan barnen så sött somnade in. Jag drog mig då tillbaka till mitt hörn, läste ett par kapitel i Mikael Niemis "Mannen som dog som en lax" i skenet av två värmeljus. Det var en trevlig läsning.

I dag ska jag och N laga fisksoppa, efter att vi i går insåg det attraktionsskapande i att kunna tillaga just en fisksoppa.

N är trött och ska sova lite middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0